Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Concept 3CT (2018)

Présenté en exclusivité à l’EICMA 2018, le concept 3CT assemble la technologie multi-essieux directeurs LMW (Leaning Multi-Wheels) au nouveau moteur Blue Core du XMAX 300. Ce scooter se destine aux citadins en quête d’une solution innovante pour leurs trajets quotidiens.

Le 3CT utilise donc une technologie LMW adaptée avec succès, préalablement sur le Tricity 125 en 2015, le Tricity 155 en 2017, puis la NIKEN en 2018. Cette fois, Yamaha se penche sur le segment des scooters urbains à trois roues de cylindrée supérieure, afin d’offrir aux possesseurs du permis B un véhicule plus puissant.

Cependant et contrairement à ces ainées, le concept 3CT profite d’un système de verrouillage assisté de l’inclinaison du train avant, permettant au scooter de rester droit lors quand que le conducteur s’arrête. Ce nouveau verrouillage assisté ne bloque pas la suspension avant et autorise ainsi des mouvements beaucoup plus fluides lors d’arrêts fréquents, ainsi que lorsqu’il faut descendre du scooter et le déplacer pour le garer.

Esthétiquement, le 3CT se démarque encore. Son habillage se compose d’une mosaïque de formes aléatoires à base de motifs à rayures, pour un style camouflage urbain. La couleur prédominante des roues et du châssis est un gris, rehaussé toutefois d’une pointe de bleu électrique qui met en valeur le look avant-gardiste du 3CT.

Le prototype 3CT regorge de petites touches d’originalité, telle sa selle imprimée en 3D – pour la première fois sur un châssis Yamaha – et nous donne un aperçu de ce que les futurs modèles nous réservent.

 

Partager la publication :

Articles similaires